تفاوت بین لیدر واقعی و شبه لیدر در برخورد آنها با زیرمجموعه ها و عکس العمل آنها در برابر محرک های خارجی است . و بد نیست تفاوتشان را از نزدیک ببینیم و بشنویم.
راهنمایی :
لیدر واقعی : اگر می خواهی زودتر به اهدافت برسی پیشنهاد می کنم این کار را بکنی...
شبه لیدر : من لیدر تو هستم و حتماً باید این کار را بکنی و گرنه دیگه ساپورتت نمی کنم.
تشویق کردن :
لیدر واقعی : خیلی خوب بود تو فلان مورد را بسیار زیبا انجام دادی
شبه لیدر : خیلی خوب بود نشون دادی زیر مجموعه خودم هستی
تعریف کردن از خود :
لیدر واقعی : من در این راه تا به حال پیروزی ها و شکست های زیادی را تجربه کردم.
شبه لیدر : من زیر مجموعه های زیادی دارم و خیلی تا الان پول گرفتم .
انتقاد کردن :
لیدر واقعی : کارت خیلی خوب بود ولی چند تا مورد هم داشت که اگر آنها را برطرف کنی کارت بسیار جالبتر خواهد شد.
شبه لیدر : کارت افتضاح بود ، گند زدی ، تو لیاقت این کار را نداری ، با این کارها اگه تو موفق بشی من اسم خودم را عوض می کنم.
دعا کردن :
لیدر واقعی : خدایا، کاری کن بچه ها موفق بشن، من دوست دارم همه آنها به سود برسند.
شبه لیدر : خدایا، کاری کن زودتر بچه ها ورودی بگیرند تا من پولدار بشم .
دلداری دادن :
لیدر واقعی : ناراحت نباش ، خدا با ماست، اگر بخواهی میتوانی این مسئله را هم حل کنی من هم هر کمکی از دستم بربیاد برات انجام میدم.
شبه لیدر : آخه چقدر بهت گفتم فلان کار رو نکن، گوش نکردی دیگه، قبول کن که حقت هم همین بود، تا تو باشی که دیگه از این کارها نکنی. به نظر من ، این مشکلت به این ساده گی ها حل نمی شه.
عکس العمل بعد از شنیدن اخبار منفی از زیر مجموعه ها:
لیدر واقعی : چقدر خوب شد که به من اعتماد داری و خیلی هم ممنونم از اینکه همه خبرها را به من می رسانی، بگو ببینم آیا همه اش همین ها بود ؟ اگر مورد دیگری هم هست بگو، من دوست دارم با من رک باشی.
شبه لیدر : حالا این حرفها رو برای چی به من می گی؟ خودت باید یک جوری حلش کنی . من وقت شنیدن این جور اراجیف ها را ندارم . راستی هر وقت ورودی داشتی یه زنگ به من بزن.
جواب به تقاضای زیر مجموعه ها برای پرزنتور شدن :
لیدر واقعی : این خیلی خوبه که تو دوست داری مستقل باشی ، من هم با کمال میل کمکت می کنم.
شبه لیدر : چــــــــــــــــــــــــــی ؟ می خوای پــــــــــــــــــرزنــــــــــــــــتور بشی؟ تو هنوز فرق بین دست راست و چپت رو نمی دونی! خیلی برات زوده ! تو هنوز صلاحیتش رو نداری، هر وقت موقعش رسید خبرت می کنم.
یک سوالی شده و لیدر جوابش را نمی داند.
لیدر واقعی : چه سوال جالبی ! این اولین باره که من به یک همچین موردی برخوردم. من در این مورد اطلاعی ندارم به من اجازه بده از لیدرم بپرسم و جواب شما رو بدم.
شبه لیدر : تو هم عجب سوالهایی می کنی ، به جای این سوالها برو چند تا ورودی بگیر . البته این رو هم بگم که من جواب سوالت رو میدونم ولی فعلاً زوده که تو این جور چیزها رو بدونی.
شبه نتورک های پشه ایی
لیدر واقعی : من به زیر مجموعه هام تعهد دارم و وارد هیچ نتورکی نمی شوم و نباید بخاطر سود بیشتر خودم، آنها را به دردسر بی اندازم.
شبه لیدر : زیر مجموعه یعنی چی؟!؟ من باید پیشرفت کنم و به هر قیمتی شده باید به رویاهام برسم ، تازه من که در این کار موفق بودم حتماً در این یکی هم موفق می شوم. یک زنگ به معرف های مستقیم و غیر مستقیمم هم می زنم تا آنها را هم وارد این کار کنم. اِی ول به خودم، دوباره پورسانت می گیرم
ما را در سایت برنامه ای برای موفقیت در بازاریابی شبکه ای ( قسمت دوم ) دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 12